Yeni kurulan DC şarj aletlerinin şarj hızı genelde 400 kw civarı oluyor. Ama biz zaten o hızlarda şarj edemiyoruz. Örneğin benim arabanın max açıklanan max DC şarj hızı 160 kw. Ben 170 kw falan gördüm. Ama pilin dibini sıyırdığımda oldu onlar. Ve %20 yi geçince 150 kw civarına düştü zaten.
Pilin şarj hızı sabit değil. Hani o dedikleri 160kw maksimum hız falan var ya, pil boşken öyle. Doldukca o hız düştüğü için şarj süresi uzuyor zaten. Bir de sanırım sağlayıcılar belli oranı geçince düşürüyor. Benim araba %60 a kadar falan 100 kw ın altına inmiyor ama 60-80 arası 50 ye kadar süzülüyor. %85 ten sonra 35KW lara kadar iniyor. O nedenle 80 den sonra DC ile şarj etmek zaman kaybı bence. Hem fazla para veriyorsun hem de DC nin verdiği hızlı şarj olayının bir avantajı olmuyor.
Oradaki temel farklılık istasyonun gücünden ziyade kullanım miktarında. Genelde yüksek hızlı şarj makinelerinde iki soket bulunuyor. Tek sen şarj ediyorsan max hızı görüyorsun ama iki araba aynı anda şarj ediyorsa ve ikisi de boşsa bu hız düşebiliyor.
Geçen gün neredeydi hatırlamıyorum bi hyundai ioniq6 ile (biçimsiz olan model altıydı galiba) yan yana şarj ettik, (hyundai lerin şarj hızı gerçekten iyi diye bilirdik) Benim araba ondan önce doldu. İkimizde %10 civarında başlamıştık. Şaşırtıcı ve beklemediğim bir sonuçtu. Belki long-range olandır. onların bataryaları 70 küsur kw çünkü. Ama genede şaşırtıcı çünkü webitesinde 350kw ile şarjdan falan bahsediyor. Gerçi o da biraz yalan dolan. 18 dk da 350 kw la bataryanın %70 doldururum demiş. 50 kw alsan bile 350 kw basıyorsan onun 8-10 dk da dolması gerekir normalde. Muhtemelen onlarda da 160-180 kw falan şarj hızı var.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder